miércoles, 14 de julio de 2010

Un bon exemple d'advergaming!

Després d’haver llegit molts dels posts dels blogs dels meus companys, començant pel de la Lídia, he trobat molt interessant l’advergaming de Jag Black, sobre el qual m’agradaria fer algun comentari a nivell personal.

Realment, en aquest joc online, si que s’està anunciant un producte, uns texans, però crec que la interactivitat amb el client o possible consumidor en aquest cas és enorme! No únicament s’anuncien els texans sinó que penso que la marca està intentant fer passar una estona molt entretinguda al usuari, alhora que intenta, a través del joc virtual, crear simpatia entre la marca i el consumidor. A més, el tipus de joc i el producte estan en plena coherència amb el target de la marca... perfecte “a mi parecer”!

No obstant, el que ha fet una marca com aquesta no crec que ho pugui fer qualsevol marca, ja que penso que les característiques pròpies de la marca o del producte hi tenen molt a veure. Ara bé, per això està la imaginació... no? M’explico: possiblement una farmacèutica o una empresa de productes més seriosa no farà un advergaming d’aquestes característiques, però, per exemple, si podria fer algun tipus de joc virtual (com el conegut Farmville a Facebook) per intentar donar a conèixer el seu producte/marca al públic i fer-lo més familiar.

Està clar que estem en un període de certa saturació publicitària per part de les marques i d’un cansament generalitzat dels consumidors de veure tanta publicitat a tot arreu que interromp la seva informació. Per tant, aquests nous format que cada cop fan més “prossumidor” a l’usuari de la informació (encara que sigui publicitat), crec que poden ser molt interessants!

No hay comentarios:

Publicar un comentario