sábado, 17 de julio de 2010

Canvio click per casa

Seguint amb el post del poder d’anunciar-se a Internet a través de Google Adwords o altres “empreses” d’aquest estil, de forma sobretot econòmica i eficaç, voldria comentar un parell d’aspectes que m’han fet reflexionar.

En primer lloc, crec que pensar que Google Adwords és la base d’una estratègia de marca per donar-se a conèixer, no és del tot cert. Si que és cert en el sentit que si ets una petita empresa o un sol emprenedor és un ampli camí que et permet obrir moltes portes sense la necessitat d’invertir-hi massa. Però, penso que si es fa 100% per motius de rendibilitat, no és del tot així. M’explico: podria ser que apareguis “com a marca” a Google Adwords i no sé clickat... (llavors penses: mira, m’han vist anunciat, no m’han clickat, no he de pagar el cèntim d’euro per click i la meva finalitat s’ha complert.) Error!! Encara que parlem d’Internet, no deixem d’estar immersos en el mercat regit per la llei de l’oferta i la demanda. És a dir, menys clicks al meu anunci significa menys trànsit (menys demanda). Per tant, conseqüentment, a la que facin un click sobre el meu anunci, el cost per click d’aquest serà més alt, és a dir, pagaré més per aquest click!

Aquest cas, per exemple, crec que podria ser la solució que pensarien tenir moltes empreses que es vulguin anunciar a Google Adwords, amb el risc de compartir moltes paraules claus amb altres empreses de la mateixa categoria. Per exemple, si parlem d’una perruqueria per homes i dones a Calafell, possiblement com a paraules clau fem servir “perruqueria”, “unisex” i/o “Calafell” (entre altres). A la persona que li interessi fer aquesta recerca, quan introdueixi aquestes paraules al buscador tindrà un llistat amb un seguit d’anuncis similars. Per què? Doncs perquè segurament hi haurà més d’alguna perruqueria unisex a Calafell i és provable que totes les que s’anunciïn a la xarxa facin servir aquestes paraules. Quin sortirà en primera opció? I en segona? En funció de què? Llavors, els empresaris poden pensar: “és igual en quina posició estiguem! Si ja sortim al buscador, encara que no ens clickin, ja ens han vist!”. Aquest és l’error que comentava abans...

En segon lloc, i contraposat a això que he comentat ara, m’agradaria parlar d’una altra forma d’anunciar-se a través d’Internet. Bé, més ben dit, no és en sí una forma d’anunciar-se a Internet, sinó el poder d’Internet per anunciar alguna cosa. Es tracta, com molts ja sabreu, de la capacitat creativa i imaginativa que va tenir un noi en intercanviar un clip vermell per varis objectes de més valor fins a aconseguir una casa. Evidentment, si no hagués estat gràcies a Internet, no ho hagués pogut realitzar. Com molt bé il•lustra el text: “Y es que hoy, si uno no es noticia gracias a Internet, no es nadie”.

Forma de publicitat o no... vosaltres jutjareu, aquest últim és un mètode per anunciar algo a través d’Internet i ens fa reflexionar sobre el prodigiós poder de la xarxa en l’actualitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario