sábado, 3 de julio de 2010

El valor de les xarxes socials

Crec que aquest exemple que us mostro, és el clar retrat de com les xarxes socials poden influir altament en la publicitat. A part d’ampliar ràpidament el nostre cercle d’amistats, les xarxes socials tenen dos valors, també referits en el camp publicitari, que m’agradaria ressaltar.

En primer lloc, la característica bàsica de COMPARTIR INFORMACIÓ. Com ja he comentat en un altre post, la informació que es publica en una xarxa social corre com la pólvora en temps i espai, per tant, una marca que s’anunciï a Facebook, per exemple, pot ser coneguda de forma molt més ràpida que un anunci a TV. A part, també sense tenir en compte la inversió feta a la xarxa o en altres mitjans.

Tot i que la televisió també permet acotar i acostar-se al target de la marca a través de canals temàtics, entre altres, el punt diferencial d’Internet i sobretot les xarxes socials és que permeten la bidireccionalitat i la comunicació a dues bandes en la qual el consumidor també pot “demanar” el què vulgui a la seva marca. D’aquesta manera, es pot aconseguir una comunicació molt més directa i, evidentment, efectiva!

L’altre aspecte que volia ressaltar és el de la CREDIBILITAT UNIT A VELOCITAT. Possiblement vegis un spot per TV i no acabis de creure 100% el que t’està venent fins que un amic no t’ha explicat que realment funciona. I el que també està clar, és que tampoc crec que quan quedis amb un amic et dediquis a parlar sobre si allò nou que anuncien per TV és cert. En canvi, les xarxes socials permeten ipso facto que un amic/conegut parli de la informació que s’està anunciant en aquell moment concret i clar... si un amic ho diu: segur que funciona! És a dir, és molt més provable que s’estigui connectat a la xarxa i comentar en un moment donat un vídeo/acció publicitària que s’ha penjat al Facebook o Youtube, per exemple, que no pas veure un spot corrent per TV i comentar-lo al cap de 2,3 o 4 dies amb un amic, fent un cafè. Els que estudiem publicitat possiblement ho faríem... la resta no crec!

En resum, la viralitat de les xarxes socials és increïble!

No hay comentarios:

Publicar un comentario